بسته جامع خدمات مسافران خطوط هوایی پردیس

این سیستم، راهکاری است یکپارچه برای پاسخ‌گویی به کلیه‌ی نیازهای شرکت‌های هوایی، در امر فروش خدمات، به مسافران خطوط هوایی. مجموعه‌سیستم‌های فروش مسافر پردیس با استفاده از معماری یکپارچه، اتصال آزاد به سیستم‌های مختلف جهانی، و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، روشی جدید و آسان جهت انجام فرآیندهای مختلف فروش خدمات به مسافران محسوب می‌شود.

پردیس فسلفه‌ی سیستم‌های رزرواسیون موجود را که براساس معماری قدیمیِ استفاده از مِین فریم‌هاست را از میان برداشته است. معماری ارتباطی و سیستمیِ نوآورانه‌، واسط گرافیکی بسیار انعطاف‌پذیر، طراحی یکپارچه و مطمئن دیتابیس‌ها و استفاده از استانداردهای به‌روز صنعت، موجب شده است که پردیس پلتفرمی بسیار انعطاف‌پذیر را برای محیط عملیاتی ایرلاین‌ها به ارمغان آورد.

راهکارهای یکپارچه پردیس چیزی فراتر از یک سیستم رزرواسیون و پذیرش مسافر ساده است. این سیستم ابزارهای مدیریت درآمد، سیستم‌های برنامه‌ریزی و برنامه‌های کاربری حساب‌داری درآمد را در خود جای داده است. این سیستم امکانات رزرواسیون، مدیریت جا و پذیرش فرودگاهی مسافران را به‌طور کامل و جامع فراهم‌ می‌کند و راهکاری یکپارچه و منحصربه‌فرد را ارائه می‌نماید. در این راهکار، تمامی داده‌های عملیاتی تولید شده به‌صورت مجمتع و یکپارچه تولید و مدیریت می‌شود؛ و می‌توان از آن در برنامه‌های کاربردی و برای مقاصد مختلف استفاده نمود.

معماری پردیس براساس معماری مدرن، قدرتمند و بسیار پیشرفته‌ی چندلایه است. اساس این معماری برمبنای معماری شیءگرا است که این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان از اجزای ماژولار و قابل استفاده‌ی مجدد را درسرتاسر سیستم به‌کار گرفت. در این معماری دیتابیس‌ها به انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت توسعه‌ی‌ آسان مشهور هستند. در این راهکار مکانیزم‌های کنترل درونی، سازگاری داده‌ها را پایش می‌کنند. علاوه‌براین فرایندهای به‌خصوصی داده‌های ورودی را در سطح کاربر چک می‌کنند.

برخلاف سیستم‌های قدیمی، در این سیستم‌ها داده‌های ورودی پاک نمی‌شود و تا هر زمانی که امکان آن باشد، داده‌ها در سیستم باقی می‌ماند. داده‌های انباشته شده، جزو باارزش‌ترین دارایی‌های یک شرکت به‌حساب می‌آید، زیرا می‌توان از این داده‌ها برای ارزیابی و برنامه‌ریزی طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت استفاده به‌عمل آورد.

برخی از سیستم‌ها و زیرسیستم‌ها و ویژگی‌های راهکار جامع فروش مسافر پردیس عبارتند از:

  • ماژول مدیریت جا (Inventory Management)
    • مدیریت برنامه‌های پروازی (Schedule Management)
    • کنترل موجودی پروازها
    • مدیریت خودکار فرآیند رزرو مجدد جا (Re-accommodation)
    • مدیریت برنامه‌های پروازی چارتری
  • ماژول فروش و رزرواسیون (Sales and Reservation Management)
    • تعریف نرخ، مالیات و خدمات اضافی مسافر
    • مدیریت فرآیند رزرواسیون و ایجاد PNR
    • مدیریت فرآیند صدور بلیط الکترونیک (E-Ticketing)
    • مدیریت کانال‌های فروش مستقیم و غیرمستقیم (آژانس‌ها، GSAها، GDSها و ...)
  • سیستم پذیرش فرودگاهی (DCS)
    • مدیریت فرایند پذیرش مسافر
    • مدیریت بار
    • ارتباطات استاندارد با سیستم‌های مختلف و دریافت و ارسال گزارشات
  • سیستم حساب‌داری درآمد
    • دریافت و پردازش داده‌های حاصل از فروش از طریق واسط‌های استاندارد (RET، Lift و ...)
    • تطبیق و ممیزی کوپن‌های پروازی براساس وضعیت‌های مختلف کوپن‌ها
    • ایجاد صورت‌حساب برای آژانس‌ها